Veelgestelde vragen COVID-19 Coronavirus

Ja, zolang PostNL blijft bezorgen ontvangen wij uw post bij ons op kantoor.

Zolang het COVID-19 coronavirus heerst zijn wij telefonisch zeer beperkt bereikbaar. Wij zijn bereikbaar van 09:00 tot 12:00 uur en van 14:00 tot 17:00 uur.

U kunt het beste uw vraag digitaal aan ons doorgeven. Kijk eerst op Zelf Regelen of uw vraag hiertussen staat. Ook kunt u dit formulier gebruiken om uw vraag aan ons te stellen.

Onze medewerkers werken thuis en we doen ons best uw vraag zo snel mogelijk te behandelen. Het is niet uit te sluiten dat u achtergrondgeluiden kunt horen. Wij hopen dat u begrip heeft voor deze uitzonderlijke situatie.

Wij vinden het prettig als u uw vraag per e-mail of contactformulier aan ons doorgeeft. Onze medewerkers werken thuis. Telefoon beantwoorden is lastig, het beantwoorden van e-mails levert geen enkele problemen op.

Wij doen onze best om uw bericht binnen 3 werkdagen te beantwoorden. U ontvangt een reactie per e-mail, telefoon of schriftelijk. Om drukte te voorkomen verzoeken wij u onze reactie af te wachten en zo min mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen.

U kunt uw vraag per e-mail stellen door te mailen naar info@enra.nl. U kunt uiteraard ook contact opnemen met uw buitendienstmedewerker. Zij zijn telefonisch en per e-mail te bereiken en zijn u graag van dienst.

Nee. Zolang het COVID-19 coronavirus heerst is bezoek op ons kantoor niet mogelijk.

Als u pech onderweg heeft, kunt u nog steeds de ENRA Pechhulp inschakelen.

De hulpdienst zal kijken of zij ter plekke uw fiets of voertuig kunnen repareren. Als u een lekke band heeft, zullen zij deze voor u maken. Dit is zodat de hulpdienst zo min mogelijk mensen hoeft te vervoeren en zo ook hun werk zo veilig mogelijk kunnen doen. Dit is dus in afwijking van de voorwaarden en de normale afspraken en van toepassing zolang het corona-virus heerst.

Wij vragen u wel om een veilige afstand te bewaren tot de medewerkers van de hulpdienst.

Neem telefonisch contact op met uw rijwielhandelaar of kijk of deze informatie heeft op zijn website. Het kan zijn dat uw rijwielhandelaar de mogelijkheid biedt om de fiets op te komen halen zodat u niet naar buiten hoeft.

U heeft van ons een brief ontvangen dat uw verzekering afloopt. In die brief geven wij aan dat u uw fiets moet laten taxeren.

Zolang het COVID-19 coronavirus heerst hanteren wij een andere werkwijze.

  • U had voor uw fiets een verzekering van 3 jaar en u heeft nu de brief over het aflopen van uw verzekering ontvangen: u kunt op www.enra.nl een nieuwe verzekering aanvragen. Als verzekerd bedrag mag u dan 80% van de oorspronkelijke verzekerde waarde opgeven.
  • U had voor uw fiets een verzekering van 5 jaar en u heeft nu de brief over het aflopen van uw verzekering ontvangen: u kunt op www.enra.nl een nieuwe verzekering aanvragen. Als verzekerd bedrag mag u dan 60% van de oorspronkelijke verzekerde waarde opgeven.

Als u denkt dat uw fiets meer waard is dan deze percentages, zult u uw fiets wel moeten laten taxeren. Neem hierover eerst telefonisch contact op met een rijwielhandelaar bij u in de buurt.

Tijdens het aanvragen van uw nieuwe verzekering krijgt u de melding dat u alleen nieuwe fietsen kan verzekeren via onze website. Deze melding kunt u negeren.